Pronađi film koji te zanima ...

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

Pjesnikova krv

Le sang d'un poète

Započevši rad na ovome filmu još 1929., francuski pisac, pjesnik, dramatičar i redatelj Jean Cocteau, tek je godinu dana kasnio za Carlom Dreyerom čiji je nijemi film Michael (1928.) i službeno prvi pred-queer film. Kako bilo, i Dreyer i Cocteau smatraju se začetnicima prikazivanja homoseksualne žudnje na filmu, koja se u odnosu prema Stonewallu razdjeljuje i na povijesnim kronologijama gay-filma. Nizom nesretnih slučajeva, Pjesnikova krv javno je prikazana tek 1932. godine, tvoreći znamenitu Orfejovu trilogiju i postajući ujedno i jedan od najvažnijih nadrealističkih filmova. Cocteau koji se tih godina konačno oslobodio ovisnosti o opijumu, ovu je kategoriju odbio, kao i sva druga tumačenja, tvrdeći kako je napravio film koji se bavi odnosom pjesnika prema životu i smrti, njegovom inspiracijom ali i samim činom umiranja (za ili od umjetnosti). Raskošna simbolika, montaža, zvuk i tradicionalna opsesija nadrealista reverzibilnim kadrovima, kod pojedinih je kritičara nazivana vizualnom onanijom, no ozbiljnije analize prepoznale su jasnu autorovu pripadnost queeru preko česte upotrebe falusnih simbola, kao i blago sugestivnih ranofeminističkih ideja o opasnosti onoga što danas poznajemo kao toksični (ili hegemonijski) maskulinitet i za žene i za muškarce. 

Uloge: Enrique Rivero, Elizabeth Lee Miller, Pauline Carton, Jean Desbordes, Fernand Dichamps, Barbette, Féral Benga, Jean Cocteau

Režija: Jean Cocteau

Scenarij: Jean Cocteau

Fotografija: Georges Périnal

FR • 1932 • 55' • eksperimentalni • HR titlovi