Pronađi film koji te zanima ...

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

Međučin

Entr'acte

Originalno prikazan između dva čina novog baleta Francisa Picabie, Relâche, Entr’acte (Međučin) je bio prvo zajedničko djelo pariškog dadaističkog kruga, labava saveza umjetnika posvećenih filozofiji satiričkih javnih događaja i estetičkom eksperimentiranju. Redatelj René Clair htio je iskoristiti svoj rad kako bi pronašao “čisti film”, specifični umjetnički vokabular koji bi otkrio bit medija. Entr’acte je neka vrsta piknika dadaističke družine; Marcel Duchamp i Man Ray igraju šah, Erik Satie i Picabia pucaju iz topa, a cijela skupina jurca u ubrzanoj snimci pogrebne povorke. Clairova sintaksa besmislenih slika opire se analizi. Zašto bi netko napravio toliko preobrazbi u filmu — balerine u bradata muškarca, čovjeka bez nogu koji iznenada dobiva sposobnost kretanja? Dadaisti su vidjeli priliku napasti tradicionalne narativne istine u filmu — ismijati “lik”, “ambijent” i “radnju” kao buržoaske konvencije, uništiti uzročnost uporabom prirodna dinamizma filmskog medija kako bi oborili konvencionalne aristotelijanske pojmove vremena i prostora. Čineći to, znali su da bi mogli dovesti u pitanje ideološke temelje starog doba koji su tako rado podržavali dobro izgrađenu priču. Godine 1924. dadaisti su u filmu Entr’acte izašli na ulice i krovove kako bi se tim uvjerenjima nasmijali u lice.

Uloge: Jean Börlin, Inge Frïss, Francis Picabia, Marcel Duchamp, Man Ray

Režija: René Clair

Scenarij: Francis Picabia, René Clair

Fotografija: Jimmy Berliet

FR • 1924 • 22' • eksperimentalni