Preskoči na glavni sadržaj

Pronađi film koji te zanima ...

Kinoholizam svaki dan

Vidi cijeli program

Kuda idu Kinoholici?

Kinoholizam u Zagrebu

O Kinoholiku (i kinoholizmu)

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

Portreti: Veljko Bulajić

Nastavak ciklusa posvećenog jednom od velikana jugoslavenske i hrvatske kinematografije u MM Centru donosi senzibilno seciranje ratnog besmisla

Hrvatska kinoteka u suradnji s kinom Tuškanac i Studentskim centrom tijekom siječnja u MM Centru nastavlja višemjesečnu retrospektivu filmova Portreti: Veljko Bulajić. Na rasporedu su dvije igrane drama iz ranih šezdesetih godina prošlog stoljeća, a nude slojevit pogled na Bulajićevo promišljanje rata i položaja individualca u kolektivu koji gubi nadu u bolju budućnost.

Već u srijedu, 17. siječnja u 20 sati, na rasporedu je stilizirana distopija Rat (1960) koja obrađuje fenomen hladnog rata u neodređenoj zemlji gdje naivni par inzistira na svom vjenčanju. Film je na Pulskom filmskom festivalu osvojio Veliku srebrnu arenu te Zlatne arene za režiju, glavnu mušku ulogu (Antun Vrdoljak) i scenografiju. Jašući na valu tada popularnih eksploatacijskih znanstveno-fantastičnih filmova katastrofe, u zapadnim zemljama preveden je kao Atomic War Bride, a Vrdoljakovu partnericu glumila je poljska filmska zvijezda Ewa Krzyżewska.

Svrstan u sam vrh Bulajićeva opusa, Uzavreli grad (1961) drži status hrvatskog filmskog klasika te istražuje individualne sudbine u kolektivu koji se bori za boljitak socijalističkog društva, a na platnu MM Centra moguće ga je pogledati 20. siječnja u 20 sati. Uz pomoć suradnika, Bulajić je intervjuirao brojne radnike koji su sudjelovali u procesu intenzivne industrijalizacije Jugoslavije i kroz film dokumentirao njihova razočarenja usudivši se u film dodati i likove prostitutki. Na Pulskom filmskom festivalu film je trijumfirao osvojivši Veliku zlatnu arenu.

Secirajući suodnos povijesno-političkih okolnosti i želje za napretkom, Bulajićevo stvaralaštvo kao dio angažirane hrvatske filmske baštine dokumentira ratna i poslijeratna iskustva depriviranih skupina potopljenih crnim valom ciljeva koji opravdavaju nehumana sredstva, pritom senzibilno nijansirajući pacifističku poantu o ratu u kojem nitko ne pobjeđuje, a obični ljudi stradavaju.

Program je ostvaren kao suradnja Hrvatske kinoteke pri Hrvatskom državnom arhivu, kina Tuškanac i Studentskog centra.